.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه روز تولد احمدي‌نژاد؛
از گرمسار تا پاستور تهران؛‌ زندگي‌نامه رئيس‌جمهور 56 ساله ايران
به بهانه روز تولد احمدي‌نژاد

۵۶ سال پيش در چنين روزي روستاي آرادان گرمسار (از توابع استان سمنان) شاهد تولد چهارمين فرزند «فاطمه‌بگم و احمد» بود؛‌ «آهنگر» روستاي ارادان نام فرزندش را «محمود» گذاشت.

محمود يک سال داشت که به همراه خانواده از ارادان به تهران مهاجرت کرد.

وی دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در این شهر گذراند و در سال ۱۳۵۴ با کسب رتبه ۱۳۲ کنکور سراسری، تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد.

محمود احمدي‌نژاد در دوران دانشجويي با اعظم‌السادات فراحي (متولد ۱۳۳۸ تهران) دانشجوي مکانيک دانشگاه علم و صنعت آشنا شد و با وي ازدواج کرد.


وي پس از ۱۱ سال جدايي از دانشگاه در سال ۱۳۶۵ در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت پذيرفته شد و در سال ۱۳۶۸ به عضویت هیات علمی دانشکده عمران اين دانشگاه درآمد؛ محمود احمدي‌نژاد در سال ۱۳۷۶ نيز موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت شد.

محمود احمدی‌نژاد قبل از آنکه رئيس‌جمهور ايران شود:

• فرماندار ماکو

• فرماندار خوی

• مشاور استاندار کردستان

• مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی (سال ۱۳۷۲)

• استاندار استان اردبیل (سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶)

• عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت (سال ۱۳۶۸ تاکنون)

• و شهردار تهران (سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴) بوده است.

وي در نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران (سوم تیر ماه ۱۳۸۴) با بيش از ۱۷ ميليون راي بر رقيب خود، ‌علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني پيروز و سکاندار قوه مجريه شد.

احمدی‌نژاد، در دهمين انتخابات رياست جمهوري نيز (۲۲ خرداد ۱۳۸۸) با کسب بيش از ۲۴ ميليون رأي(۶۳ درصد آراي کل کشور)، برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

رئيس جمهور ايران داراي سه فرزند با نام‌هاي فاطمه، مهدي و عليرضا است.

فاطمه احمدي‌نژاد، مهندس الکترونیک و مخابرات و همسر مهدي خورشيدي آزاد است؛ محمود احمدي‌نژاد بيش از دو سال است که پدربزرگ زهرا (فرزند فاطمه و مهدي) است.

فاطمه احمدي‌نژاد خانه‌دار است و بگفته پدر همسرش "زهرا خانم جای ۱۰۰ شغل را برای وي پر کرده است."

"مهدی خورشیدی آزاد" تنها داماد محمود احمدي‌نژاد و فرزند سردار احمد خورشيدي آزاد است؛‌ وي که ورودی سال ۱۳۷۸ رشته پزشکی دانشگاه بقیة‌الله بود، در اواخر سال ۱۳۸۸ به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده و دکتري خود را از آن دانشگاه دريافت مي‌کند.

مهدي خورشیدی در دولت احمدی‌نژاد دبیر شورای مشاوران رئیس جمهوری بود که بعد از اختلافاتی جابه‌جا شد.

وی در دی ماه سال ۱۳۹۰ به عنوان رئیس سازمان استاندارد منصوب شد که به دنبال اين انتصاب، ۴۲ نماینده مجلس در جلسه علنی، نسبت به "انتصاب خویشي و قومی" به محمود احمدی‌نژاد تذکر دادند.

پس از عزل وي از سمت رئيس سازمان استاندارد، خورشيدي از سوي محسن رضایی به سمت معاون امور قوای دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام منصوب شد.

خورشيدي اخیرا به عنوان رئیس بیمارستان فیروزآبادی شهر ری معارفه شده است.

مهدي، پسر اول محمود احمدي‌نژاد، ‌داماد اسفنديار رحيم‌مشائي است. درباره تحصيلات وي گفته شده در پرديس دانشگاه صنعتي شريف کيش، دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد بوده است.

عليرضا احمدي‌نژاد، فررزند آخر رئيس‌جمهور ايران نيز با خواهرزاده سردار شهيد محمود کاوه ازدواج کرده است.

در ميان ۶ خواهر و بردار محمود احمدي‌نژاد، «پروين» و «داوود» همراه با وي به عرصه سياست ورود پيدا کردند.

پروين احمدي‌نژاد در سال‌هاي قبل از ۱۳۸۴ در عرصه‌هاي سياسي كشور چهره شناخته شده نبود اما با موفقيت در انتخابات شوراي شهر تهران در سال ۸۵، وارد مرحله جديدي از زندگي سياسي خود شد.


داوود احمدي نژاد همزمان با ورود برادرش به نهاد رياست جمهوري به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد اما در مرداد ۱۳۸۷ و در پي تشديد اختلافات بين داوود احمدي‌نژاد با اسفنديار رحيم‌ مشايي با ارائه درخواست استعفا از مقام خود کناره‌گیری کرد.

پس از اين، داوود احمدی‌نژاد از سوی سرلشکر فيروزآبادي، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بعنوان دبیر جدید کمیته دائمی پدافند غیرعامل منصوب شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.